Általános szerződési feltételek
Általános
Szerződési Feltételek
FIRE LIGHT
Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság
A Fire Light Kft., mint szolgáltató
(továbbiakban, mint Szolgáltató) vállalja, hogy nagykereskedelmi tevékenysége
során a tőle vásárló megrendelők, (továbbiakban Megrendelő) megrendeléseit, az
ÁSZF-ben meghatározott feltételrendszer mellett teljesíti.
Jelen dokumentum nem kerül
iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, nem minősül
írásbeli szerződésnek, magyar nyelven íródik, magatartási kódexre nem
hivatkozik. A webshop működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával
kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken
rendelkezésére állunk.
Amennyiben a Megrendelő és a Szolgáltató
között létrejön írásos adásvételi szerződés, úgy az ÁSZF-ben és az Adásvételi
szerződésben is szabályozott kérdésekben az Adásvételi szerződés az irányadó,
egyéb esetekben az ÁSZF.
Szolgáltató által üzemeltetett
webáruházba kizárólag viszonteladók
regisztrálhatnak, kizárólag részükre történik a termékek értékesítése. Szolgáltató
vásárlói kizárólag az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az
információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló
2001. évi CVIII. törvény (Ektv.) 2. § v) pontja alapján fogyasztónak nem minősülő, regisztrált felhasználók lehetnek.
Érvényes 2020. július 1. napjától.
A
regisztrációval Megrendelő tudomásul veszi, elfogadja az Általános Szerződési
Feltételekben, valamint az Adatkezelési Tájékoztatóban foglaltakat.
Szolgáltató adatai:
Cégnév: FIRE LIGHT Kereskedelmi és Szolgáltató
Korlátolt Felelősségű Társaság
Székhely: 4031 Debrecen, Házgyár
utca 14.
Cégjegyzékszám: 09 09 013155
Adószám: 13883836-4-09
Képviseli: Czibla Sándor ügyvezető
1./ Az ÁSZF tárgya
Szolgáltató
vállalja, hogy a Megrendelő által megrendelt termékeket a kért mennyiségben,
választékban és a megrendeléstől számított 60 naptári napon belül a Megrendelő
által megadott címre (teljesítés helye) leszállítja. Megrendelő pedig vállalja,
hogy a megrendelés szerint szállított termékeket – ha azok megfelelnek a termék
kapcsán rögzített feltételeknek és a vonatkozó jogszabályokban foglaltaknak –
átveszi és az átvett áru ellenértékét megfizeti. Szolgáltató kijelenti, hogy
rendelkezik az általa forgalmazott termékek forgalmazásához szükséges engedélyekkel.
2./ Regisztráció
2.1/ Jelen webáruház szolgáltatásait
valamennyi, a weboldalon szereplő termék viszonteladásával foglalkozó jogi
személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező egyéb szervezet jogosult
igénybe venni, amennyiben a weboldalon érvényesen és sikeresen regisztrálja
magát, valamint amennyiben ezzel egyidejűleg Szolgáltató által alkalmazott SAP
vállalatirányítási rendszerben partnerként regisztrált félként szerepel. Ezen
felül szükséges, hogy Megrendelő magára nézve kötelezőnek ismerje el a jelen
ÁSZF-ben és az Adatvédelmi Tájékoztatóban foglaltakat.
2.2/ Regisztrációkor köteles
Megrendelő a valós adatait megadni. A regisztrációhoz kizárólag a
legszükségesebb adatokat kéri be Szolgáltató, amelyek a megrendelés
teljesítéséhez szükségesek. Ez ellenőrzésre is kerülhet közhiteles adatbázisok
útján Szolgáltató munkatársai által.
2.3/ Ha Megrendelő elfelejti
jelszavát, Szolgáltató újra rendelkezésére bocsátja. A weboldalon az
„elfelejtettem jelszavam” opcióval kérheti Megrendelő email cím megadásával az
automatikus jelszóküldést. A jelszó átadásából, illetéktelen személy általi
felhasználásából eredő károkért kizárólag a jelszó tulajdonosát terheli a
felelősség. A regisztráció során hibásan rögzített adatokból eredő károkért a
Szolgáltató felelősséget nem vállal.
2.4/ A Megrendelői körből ki van
zárva az Ektv. 2. § v) pontjában meghatározott fogyasztó, aki önálló
foglalkozásán és gazdasági tevékenységén kívül eső célok érdekében eljáró
természetes személy. A regisztrációval Megrendelő kijelenti, hogy a portál
oldalait kizárólag gazdasági vagy szakmai tevékenysége körébe eső
szerződéskötés céljából nyitja meg, tehát nem minősül az elektronikus
kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások
egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény Ektv. 2. § v) pontjában
foglaltak szerint fogyasztónak.
2.5/ Jelen webáruházban történő vásárlást
az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs
társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi
CVIII. törvény Ektv., azzal, hogy a jelen ÁSZF-el az Ektv. 5. § (2) és a 6. §
(1)-(2) bekezdéseiben foglaltak szerinti tájékoztatást megadta Szolgáltató.
3./ Megrendelés menete
3.1/ A webáruházban történő vásárlás
elektronikus úton leadott megrendeléssel lehetséges, jelen ÁSZF-ben
meghatározott módon. Fizetési kötelezettséggel járó megrendelés elküldésével a
Megrendelő és a Szolgáltató között magyar nyelvű szerződés jön létre.
3.2/ A megjelenített termékek (öngyújtók,
tűzgyújtók és egyéb dohányzási kiegészítők) a webáruházból online rendelhetők
meg. A termékekre vonatkozóan megjelenített árak forintban értendők, nettó árak, tehát nem tartalmazzák a törvényben előírt áfát nem
tartalmazzák a házhoz szállítás díját. Külön csomagolási költség nem kerül
felszámításra.
3.3/ A webáruházból megrendelhető
termékek árai változásának jogát Szolgáltató fenntartja azzal, hogy a módosítás
a weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba.
3.4/ Szolgáltató által forgalmazott
termék használati utasítása- ahol ezt a jogszabályok előírják- az áruhoz
mellékelésre kerül. Ha Megrendelő bármely okból nem kapná kézhez a megrendelt
termékkel egyidejűleg a kötelező használati utasítást, azt azonnal jelezni
köteles a Szolgáltató kapcsolattartásra megadott elérhetőségein, Szolgáltató
köteles pótolni ezen hiányosságot. Amennyiben Megrendelőnek a webáruházban lévő
bármely áru minőségével, alapvető tulajdonságával, használatával,
használhatóságával kapcsolatban, a portálon közzétetteknél több információra
van szüksége, forduljon a Szolgáltató kapcsolattartásra kijelölt
elérhetőségeire.
3.5/ Szolgáltató a webáruházban
részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről fotót jelenít
meg. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól,
illusztrációként szerepelhetnek.
3.6/ Amennyiben az Szolgáltató
minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Webáruház felületére, különös
tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan
elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt
megjelenő “0” Ft-os vagy “1” Ft-os árra, akkor az Szolgáltató nem köteles a
megrendelést hibás áron visszaigazolni, hanem lehetősége van az ajánlat
visszautasítására és felajánlhatja a helyes áron történő visszaigazolást,
amelynek ismeretében az Ügyfél elállhat vásárlási szándékától. Jelentős
eltérésnek minősül – a hazai bírói joggyakorlatnak megfelelően – az adott
termék vagy szolgáltatás piaci értékétől akár pozitív-, akár negatív irányban
minimum 50 %-ban történő eltérés.
3.7/ Megrendelő kiválasztja a
megvásárolni kívánt terméket és beállítja azok darabszámát.
Megrendelő kosárba helyezi a
kiválasztott termékeket. Megrendelő bármikor megtekintheti a kosár tartalmát a
„kosár” ikonra kattintva.
Ha nem szeretne további terméket
vásárolni, ellenőrzi a megvásárolni kívánt termék darabszámát. A
„termék eltávolítása - X” ikonra kattintva törölheti a kosár tartalmát.
Mennyiség véglegesítéséhez a „frissítés” ikonra kattint Megrendelő.
3.8/ Szolgáltató Megrendelő
megrendelésének megérkezését követő 48 órán belül köteles a vásárlást
elektronikus úton (e-mailben) visszaigazolni, valamennyi az adott megrendelésre
vonatkozó információval együtt. Amennyiben e visszaigazolás a megrendelés megérkezését
követő 48 órán belül nem érkezik meg a Megrendelő részére, úgy Megrendelő
vásárlási kötelezettsége minden további feltétel nélkül, azonnal automatikusan megszűnik.
4/ Szállítási, számlázási és fizetési feltételek
4.1/ A weboldalon kiválasztott és
megrendelt termékeket Megrendelő választása szerint:
·
átveheti
Szolgáltató székhelyén (4031 Debrecen, Házgyár utca 14.) előzetes írásbeli
időpont egyeztetést követően;
·
Szolgáltató
kiszállítja Megrendelő részére a megadott szállítási címre;
·
Szolgáltató
kiszállíttatja szállítmányozó cég igénybevétele útján Megrendelő által megadott
szállítási címre. Ez esetben a megrendelés véglegesítését követően Szolgáltató
felveszi a kapcsolatot a szállítmányozó céggel és árajánlatot kér a
szállításra. Megrendelő felé ezen árajánlat ismeretében tud tájékoztatást
nyújtani a szállítási költségekről.
4.2/ Amennyiben Szolgáltató/szállítmányozó
cég szállítja ki a megrendelt árut Megrendelő szállítási címére a
kárveszélyviselés Megrendelő által meghatározott szállítási helyen az áru
átadásával száll át Megrendelőre. Az áru rakodása mindenkor annak a félnek a
veszélyére történik, aki, akinek a megbízásából a fuvarozó az áru rakodását
végzi.
4.3/ Amennyiben az árut a Megrendelő
szállítja ki az esetben a kárveszély a Megrendelő fuvareszközére történő
felrakásával száll át, amennyiben a felrakásban a Szolgáltató is közreműködik.
Abban az esetben, ha Megrendelő, vagy annak megbízottja rakja fel az árut a
fuvareszközre, akkor a kárveszély az áru Megrendelő részére történő átadással
egyidejűleg száll át Szolgáltató székhelyén.
4.4/ Megrendelő az alábbi fizetési
lehetőségek közül választhat:
·
Átutalással: Megrendelő
a megrendelt termékek ellenértékét a visszaigazoló e-mailben található
bankszámlára 7/14/30 naptári napon belül köteles átutalni.
·
Készpénzben történő kifizetés: Átvételkor készpénzben történő fizetésre is
lehetőség van Megrendelő választása szerint.
·
Előre utalással: A termék/termékek megrendelésével egyidejűleg elektronikusan banki
átutalás útján. Felhívjuk Megrendelő figyelmét, hogy a termék megrendelésekor a
megrendelt termékek vételára a szállítási költséget nem tartalmazza.
A fizetési módokról, lehetőségekről
első regisztráció alkalmával Szolgáltató egyeztet Megrendelővel.
4.5/ Szolgáltató fenntartja magának
a jogot, hogy azon Megrendelő esetén, akinek 30 napot meghaladó lejárt
tartozása van Szolgáltató irányába kizárólag az előre utalás lehetőségét
fogadja el.
4.6/ Késedelmes fizetés esetén
Szolgáltató Ptk. szerinti késedelmi kamatra jogosult. Ha Megrendelő fizetési
késedelembe esik, Szolgáltató jogosult a behajtási költségátalányról szóló
2016. évi IX. törvény alapján a Megrendelőtől a követelése behajtásával
kapcsolatos költségei fedezésére negyven eurónak a Magyar Nemzeti Bank
késedelmi kamatfizetési kötelezettség kezdőnapján érvényes hivatalos
deviza-középárfolyama szerint megfelelő forintösszeget követelni.
4.7/ Szolgáltató minden vásárlásról
az értékesítést terhelő, kötelező adót tartalmazó (ÁFA-s) számlát állít ki,
mely tartalmazza - amennyiben felmerül - a járulékos költségeket is.
4.8/ A kapcsolódó számlát
Szolgáltató - legkésőbb a termék átadásával egyidőben - árukísérő okmányként a
Megrendelőnek átadja, illetve megküldi. Ha számla legkésőbb a termékkel együtt
nem érkezik meg, az Szolgáltatónak történő bejelentésre haladéktalanul,
legkésőbb 14 napon belül költségmentesen a Megrendelőnek megküldi vagy átadja.
5./ Szállítás
5.1/ A szállítás a hatályos
jogszabályoknak megfelelően kiállított számlával történik, amely a szolgáltatólevéllel
szemben támasztott követelményeknek is megfelel, annak funkcióját is ellátja.
5.2/ Szállításra csak azon esetben
kerül sor, ha Megrendelő a 4.1/ pontban meghatározottak közül Szolgáltató, vagy
szállítmányozó cég általi kiszállítást választ.
5.3/ Megrendelő köteles a
kiszállított árut átvételkor tételesen ellenőrizni és hiánytalan átvétel esetén
az átvételi elismervényt aláírni. Ezt követően mennyiségi és csomagolási
hiányosságokra vonatkozó reklamációt Szolgáltatónak nem áll módjában elfogadni.
5.4/ Amennyiben a kiszállítás során
a csomag átvétele sikertelen, ennek tényéről a szállítmányozó/Szolgáltató
értesítést hagy a szállítási címen, majd egy új alkalommal ismét kísérletet
tesz a csomag kiszállítására. Kétszeri, a Megrendelő érdekkörében felmerülő
okból eredménytelen kézbesítési kísérlet után a Szolgáltató mentesül a
házhozszállítási kötelezettsége alól, de a terméket legfeljebb 15 naptári napig
még a Megrendelő rendelkezésére tarthatja. Újabb házhozszállítást ezt követően
a Szolgáltató csak a házhozszállítási szolgáltatás ismételt kifejezett
megrendelése, és az újra kiszállítás költségeinek előre megfizetése után
vállal.
6/ Teljesítés helye és ideje
6.1/ A teljesítés helye: kiszállítás
esetén, a Megrendelő által megadott szállítási cím. Amennyiben Megrendelő
Szolgáltató székhelyén történő átvételt választja, úgy Szolgáltató székhelye a
teljesítés helye. Szolgáltató a megrendelést – ha Megrendelő erről másként nem
nyilatkozik –a megrendelés visszaigazolását követő 60 naptári napon belül köteles
teljesíteni, amennyiben a rendelés felvételekor a szükséges árukészlettel
rendelkezik. Egyéb esetben a Megrendelővel egyeztetett időpontban.
7/ Teljesítés módja, pénzügyi
elszámolás
7.1/ Az áruátvétel igazolása a
számla/ átvételi elismervény Megrendelő alkalmazottja általi aláírással és/vagy
pecsételéssel történik. Szolgáltató nem köteles meggyőződni, hogy az áru
átvevője jogosult-e az áru átvételére. A Megrendelő felel az áruátvételének
helyén lévő személyekért.
7.2/ A számla legalább egy példánya
a Megrendelőnél marad. Az esetleges mennyiségi eltérésekről és az áruátvételkor
tapasztalt minőségileg hibás termékekről az áru átadója és Megrendelője
jegyzőkönyvet vesznek fel, vagy a számlától való eltérést a számlára vezetik
fel, és mindketten aláírásukkal igazolják az eltérést. Szolgáltató
alkalmazottja nem tagadhatja meg a jegyzőkönyv aláírását. Szolgáltató a fentiek
szerint felvett jegyzőkönyv, illetve a számlán rögzített eltérések figyelembe
vételével jogosult helyesbítő számlát a Megrendelő felé kiállítani. A Szolgáltató
a Megrendelő hatékonyabb kiszolgálása érdekében, adatokat szolgáltathat a
Megrendelő által vásárolt termékekről, a termékek gyártója/forgalmazója
számára.
7.3/ Szolgáltató hibás termék esetén
köteles a terméket kicserélni. Amennyiben nem lehetséges a hibás termék
cseréje, úgy annak vételára jóváírásra kerül Megrendelő részére és a
későbbiekben lehetősége van ezen összeget levásárolni Szolgáltató
webáruházában.
7.4/ Az áru, szállítási felelőssége,
kárviselési kockázata Megrendelőre az áru átvételét követően száll át, a
tulajdonjoga a számla kifizetésével. A leszállított áru ellenértékének számla
alapján történő kifizetése, ellenkező megállapodás hiányában, az áru átadásakor
azonnal esedékes.